Leie lokaler hos Kulturhuset?

Ønsker du å arrangere møter, konferanser eller seminarer på Kulturhuset? I tillegg til tre konsertlokaler med kapasitet fra 230 til 600 personer, har Kulturhuset også fire møterom med kapasitet fra 15 til 45 personer.

Vi kan tilby en ramme rundt arrangementet som vil inspirere og engasjere deltakerne på en ny måte. Mat og drikke leveres fra vår nyskapende restaurant, og vi kan også bidra med kulturelle opplevelser. Du kan leie lokaler til store og små anledninger, enten det er snakk om private eller offentlige sammenhenger.

#Diverse

20. oktober 2021

Av: Ketil Mosnes

Møterom

Møterommene

Kulturhuset i Bergen har fire møterom som kan brukes til for eksempel konferanser, seminarer, frokostmøter og lunsjmøter. To av rommene er på mezzaninen over restauranten (kapasitet på henholdsvis 15 og 20 personer) mens et annet rom er bak scenen (kapasitet på 25 personer). Det største rommet, ‘Loftet’, befinner seg i tredje etasje, og har kapasitet på 45 personer. Samtlige møterom er utstyrt med topp fasiliteter innen audio og video, og i tillegg kan vi tilby deilig mat fra kjøkkenet. På Loftet finnes også et eget kjøkken med personell disponibelt, dersom man ønsker å leie det.

M3.JPG

Scenene

Kulturhuset i Bergen har tre scener.

Hovedsalen i 1. etasje har kapasitet på 600 publikummere, og tilfredsstiller dermed et behov som mange av byens konsertarrangører har pekt på lenge; et lokale som er noe større enn 300-400-kapasitetsscenene (Hulen, Kvarteret etc), men også litt mindre enn 1000–1500-kapasitetsscenene (Verftet, Grieghallen etc). Altså et lokale som er perfekt for ‘mellomstore’ artister. Hovedsalen (men ikke selve scenen) kan også deles i to, dersom det skulle være behov for det. Salen har en tilhørende bar med alle rettigheter.

I 2. etasje finner man det nest største konsertlokalet - Lillesalen - med kapasitet på 300 publikummere (128 personer ved selskap med bord). Lokalets utforming gjør at dette blir en intim og dynamisk konsertscene for arrangementer i litt mindre størrelsesorden enn de som finner sted i etasjen under. Også her finnes det en bar med alle rettigheter.

I 3. etasje ligger det minste lokalet; Galleriet. De store vinduene gir flott utsikt mot byen, og her finner man en mobil scene primært ment for akustiske intimkonserter. Rommet er utstyrt med et Steinway-flygel, og har kapasitet på 230 publikummere. Galleriet kan også brukes som et kunstgalleri, og i tiden fremover kommer Kulturhuset til å presentere flere kunstutstillinger der oppe.

lokaler2.jpg